Az ételek, italok, kozmetikumok, gyógyszerek és dohányáru ki vannak téve mind véletlenszer mind pedig szándékos és rosszhiszemű, politikai, illetve anyagi céllal elkövetett szennyezésnek. Ezek az incidensek egyre gyakoribbak és a média élénk érdeklődésére tarthatnak számot. Egy nem megfelelően kezelt válsághelyzet rendkívül komoly pénzügyi nehézségekhez vezethet, hiszen egy ilyen eset katasztrofális veszteséget is okozhat: a vásárlók bizalmának elvesztését. A szennyezett termék visszahívása, esetleges megsemmisítése, kicserélése, valamint a vásárlói bizalom visszaszerzése jelentős pénzügyi terhet jelent a gyártók, nagy- és kiskereskedők, valamint a feldolgozók számára. Szennyezett Termékekre Vonatkozó Biztosítás feltételek alapján kárnak tekinti a véletlenszerűen vagy szándékos szennyezést követő termékvisszahívás költségeit, valamint a tanácsadók költségeit. Ezen túlmenően vezetően, nemzetközi háttérrel rendelkező szaktanácsadó partnereink válságkezelési programmal és kármegelőzési szolgáltatással állnak az ügyfeleink rendelkezésére.
VÉLETLENSZERŰ SZENNYEZŐDÉS

A Biztosított Termék(ek) bármely
- véletlenszerű szennyeződése vagy nem szándékos szennyezése
- megrontása vagy megtévesztő címkézése, amely a gyártás, előkészítés, feldolgozás, csomagolás vagy értékesítés során vagy annak eredményeként következik be, feltéve, hogy az érintett Biztosított Termék(ek) használata vagy fogyasztása a fogyasztást vagy használatot követő harminc (30) napon belül bármely személy(ek) halálát okozta vagy okozná; vagy bármely személy(ek) testi sérülésének illetve betegségének egyértelmű, azonosítható, belső,vagy külső, látható testi tüneteit okozta, vagy okozná
SZÁNDÉKOS SZENNYEZÉS
A Biztosított Termék(ek) bármilyen tényleges vagy állítólagos, szándékosan és rosszhiszeműen elkövetett jogellenes módosítása vagy szennyezése, vagy az ezzel való fenyegetés abból a célból, hogy a Biztosított Termék(ek) a kijelölt funkciójukra alkalmatlanná vagy fogyasztásra veszélyessé váljon / váljanak,vagy, hogy a közvéleményben ilyen benyomás keletkezzen. Szándékos Szennyezésnek minősül ezen cselekmény akkor is, ha azt a Biztosított valamely alkalmazottja követi el.
HIBA
A Biztosított termék (ek) bármely hibája, hiányossága vagy elégtelensége, amely a használat vagy fogyasztás során olyan veszélyhelyzetet teremt, hogy dologi kárt vagy személyi sérülést eredményez vagy eredményezhet.
FEDEZETT KÁROK
- tanácsadói költségek
- harmadik személy általi termékvisszahívás költségei
- visszahívási költségek, amelyek az alábbiakat foglalják magukba
- a visszahívás lebonyolításához szükséges, napilapban és/vagy folyóiratban megjelentetett vagy más nyomtatott, akár elektronikus hirdetések, rádióban és televízióban elhangzó közlemények költségei, valamint a levelezési költségek
- az alapvető szállítással és az elszállásolással kapcsolatos költségek, amelyek közvetlenül a Biztosított Termék (ek) visszahívásának tulajdoníthatóak
- a biztosított állandó alkalmazottainak kifizetett munkadíj/munkabér, amely olyan túlórák ellentételezésére szolgál, amelyet a Biztosított állandó alkalmazottai kizárólag a termékvisszahívás végrehajtása során végeztek
- a Biztosított Termék(ek) visszahívásához szükséges további raktárépületek vagy raktárhelyiségek bérlésének költségei
- a Biztosított termék(ek) szállítási költsége a vásárlótól, forgalmazótól vagy a felhasználótól a biztosított által kijelölt helyszín (ek)re
- a visszahívott Biztosított Termékek fel nem használt csomagolásáról, valamint a marketing anyagok megvásárlásáról való megfelelő rendelkezéskor felmerült költségek, amennyiben nem használhatóak vagy nem újra felhasználhatóak
- a Biztosított termékek megsemmisítésének tényleges költségei, de kizárólag abban a szükséges mértékben, amennyiben a szokásos hulladékeltávolítási vagy megsemmisítési módszereken kívül különleges módszerekre van szükség a személyi sérülés vagy dologi kár elkerülésére